BMW jako supervýkonný počítač na kolech

Výroba BMW iX bude zahájena v továrně Dingolfing v roce 2021. Na jedné straně spojuje veškeré zkušenosti a inovace, na straně druhé jeho vývoj také ilustruje klíčovou roli umělé inteligence.

Rychle se přibližující budoucnost je hlavním heslem letošního #NextGen 2020. Zaměřuje se na oblasti, jako je konektivita, elektrické hnací systémy, umělá inteligence, mezinárodní aliance a také nové BMW Centrum simulace jízdy.

AI jako klíč k budoucnosti mobility

V současné době BMW Group umělou inteligenci používá ve více než 400 aplikacích – například ke zpracování a interpretaci velkého množství dat. Umělá inteligence (AI) tak tvoří základ automatizovaného řízení a co nejpřirozenějších jízdních zážitků.

Další důležitý krok na cestě k budoucí mobilitě – automatizované jízdě – lze uskutečnit pouze dokonalejší konektivitou. BMW již dnes nabízí ve většině svých modelů bezdrátové aktualizace softwaru a různé další digitální služby. BMW iX nyní jde o krok dále, protože je prvním prémiovým modelem využívajícím mobilní technologii 5G.

Využití rozšířené reality od Epic Games
Zdroj: BMW Group

Velké množství extrémně výkonných senzorů, od kamer až po radarová a ultrazvuková čidla, ve spojení s mnoha různými anténami, jako jsou bluetooth nebo 5G, a za pomoci umělé inteligence a služeb využívajících velká data přeměňuje BMW iX v superkovýkonný počítač na kolech.

Je důležité vše pořádně otestovat

Nové Centrum simulace jízdy BMW Group v Mnichově poskytuje ideální prostředí pro tyto činnosti. Jde o nejpropracovanější a nejuniverzálnější zařízení svého druhu. Na rozloze 11 400 metrů čtverečních je domovem pro celkem 14 simulátorů – včetně mimořádně realistického a dynamického simulátoru –, které umožňují realističtější přenos zážitků z jízdy na silnici do laboratoře než kdy předtím.

Elektromobil obohacen herním průmyslem

Způsob, jakým BMW Group vyšlapává nové cesty, demonstrují různé aliance. Například vývojové nástroje používané v minulosti již nebyly schopné zvládnout náročné požadavky na vývoj BMW iX. To byl jeden z důvodů, proč BMW v roce 2015 kontaktovalo společnost Epic Games. Jen krátce potom se BMW stalo prvním výrobcem automobilů, který do vývoje svých vozů implementoval systém rozšířené reality vytvořený pomocí komponent z herního průmyslu. Pracuje na enginu Unreal Engine 4 od Epic Games.

Wingsuit – elektricky poháněný létající oblek
Zdroj: BMW Group

Ambice BMW na trhu elektromobilů

Elektrifikace celého výrobního programu BMW Group bude v blízké budoucnosti pokračovat. U čtvrtiny všech vozidel prodaných BMW Group v Evropě v roce 2021 se očekává, že budou mít elektrifikovaný pohon, přičemž tento podíl vzroste na třetinu v roce 2025 a na polovinu v roce 2030. V roce 2023 si zákazníci BMW Group budou moci vybrat z 25 elektrifikovaných modelů, z nich přibližně polovina bude mít plně elektrický pohon.

Zajímavost z dílny BMW: První elektrický „wingsuit“

Platforma #NEXTGen 2020 přinesla kromě řady inovací v samotném oboru automotive i kuriozitu ze světa extrémních sportů, jedná se o první elektrifikovaný „wingsuit“ na světě. Electrified Wingsuit by BMW představuje v každém smyslu skok do nové dimenze. S podporou BMW a společnosti Designworks, která patří do BMW Group, jej Rakušan Peter Salzmann použil k vůbec prvnímu letu člověka v elektricky poháněném létajícím obleku.



Další články k tématu: Aktuality