Zdroj: Pixabay

BMW vyvíjí polovodičové baterie pro své elektromobily

Podle pondělního oznámení se společnost BMW zavázala, že do roku 2030 vyvine novou technologii vhodnou pro použití v elektrických vozidlech. Demonstrace se v podobě vzorového stroje dočkáme už o 5 let dříve.

Technologie polovodičových baterií je v hledáčku výrobců elektromobilů již nějaký ten pátek. I přes to, že se řada automotive firem věnuje vývoji na tomto poli, až nyní se jedna ze společností, konkrétně BMW, odhodlala definovat časový rámec svého postupu.

Podle serveru The Motley Fool považují někteří polovodičové baterie za klíč k zpřístupnění elektromobilů celému trhu. Zvýšená hustota energie, kterou by mohly nabídnout v porovnání se stávajícími technologiemi, povede k podstatně většímu dojezdu. Umožnilo by to tak značně výhodnější podmínky pro cestování na dlouhé vzdálenosti. V praxi by to taky mohlo znamenat menší nápor na nabíjecí stanice – více řidičů by díky zvýšené kapacitě dojelo až do cíle.

Nejzelenější elektrický vůz na světě bude BMW – udržitelné od prvotního nápadu po jeho konečnou recyklaci,“ prohlásil člen představenstva německé automobilky Frank Weber. „Vyvíjíme bateriový článek budoucnosti: bude výkonný, bezpečný, nákladově efektivní a recyklovatelný.“

Zelená budoucnost

Společnost jde vstříc ekologickým ambicím Evropy ve snaze snižovat využití nerecyklovatelných materiálů a tvrdí, že podíl kobaltu použitého v bateriích některých elektro modelů klesl z 33 procent na 10, zatímco obsah niklu se zvýšil na 80 procent. Údajně až 50 procent niklu použitého v připravovaném SUV iX je možné recyklovat.

BMW plánuje mít do roku 2023 v prodeji tucet plně elektrických vozidel: sedan i4 spolu s řadou iX později v tomto roce a dále elektrické verze řady 5, 7 a nástupce Mini Countryman.

Další aspekt výzkumu BMW se zaměří na recyklovatelnost baterií s cílem vytvořit plně znovuvyužitelný článek.

S vozy nové generace uděláme velký skok v technologii elektrického pohonu. Chceme výrazně zvýšit energetickou hustotu článků a současně snížit náklady na použití a výrobu materiálu. Rovněž významně omezíme použití primárního materiálu, abychom zajistili skutečně zelenou baterii,“ hledí s optimismem do budoucnosti Oliver Zipse, předseda představenstva BMW.



Další články k tématu: Aktuality