Zdroj: D.W.RENZMANN Apparatebau GmbH

Díky rozšířené realitě mohou technici německé firmy poskytovat asistenci na dálku

Ne vždy je možné ihned vyslat specialistu do vzdálených oblastí, řekli si ve společnosti D.W. RENZMANN GmbH, která vyrábí ekologické průmyslové myčky. S pomocí brýlí pro rozšířenou realitu zvládne spoustu nezbytných úkonů i neškolený personál.

Každý technik vám potvrdí, že k tomu, aby spoustu problémů vyřešil, potřebuje ošetřované zařízení nejdříve vidět. Speciální brýle proto přenášejí nejen obraz a zvuk z místa, ale dokonce je možné ovládat je s pomocí hlasu, a to až v 10 různých jazycích (kromě angličtiny a němčiny třeba v čínštině, japonštině nebo ruštině).

Podle informací uvedených v tiskové zprávě stačí brýle jen připojit k wifi síti nebo mobilnímu hotspotu a může se jít na věc. Zaměstnanec firmy v nesnázích je pak z centrály RENZMANNu v Monzingenu technikem instruován, na co svůj pohled zaměřit a jak při případných opravách postupovat.

A nejen to. K dispozici je i nástroj připomínající elektronickou tužku, většině z nás známou spíš z rozborů situací ve fotbalových nebo hokejových utkáních. Technik může s její pomocí vyznačovat části viděného spektra, o kterých zrovna mluví, nebo něco, co zaměstnanec na místě přehlédl. Stejně tak mu na obrazovku brýlí může promítnout potřebná schémata a ilustrační obrázky.

Tato technologie umožňuje naší společnosti operovat přímo v prostorách zákaznické firmy a jejího provozu bez nutnosti fyzické přítomnosti, tímto způsobem můžeme ‚dálkově ovládat‘ místní technický personál, a tak mu poskytovat žádanou podporu,“ dočteme se v tiskové zprávě.

Tím to ovšem ještě nekončí. Brýle lze využít také k zácviku zaměstnanců na dálku. Odborník usazený v centrále RENZMANNu v Monzingenu může takto názorně předvádět funkce zařízení, postupy údržby nebo některých oprav.



Další články k tématu: Aktuality