Hyundai bude automatizovat výrobu a provoz v KFC

Hyundai Robotics podepsali se zástupci korejské pobočky KFC dohodu týkající se „výzkumu a spolupráce při automatizaci produkce“. Symbolicky se tak stalo v jednom z bister rychlého občerstvení v hlavním městě Soulu.

„Covid-19 s sebou přinesl i novou příležitost jménem ‚food-tech‘, protože se výrazně změnily způsoby konzumace. Chceme této spolupráce využít k tomu, abychom vyvinuli a uplatnili vhodnou robotickou technologii a s ní pak pronikli i do nových oblastí průmyslu,“ prohlásil při příležitosti podpisu dohody provozní ředitel Hyundai Robotics Seo Yoo Seong.

Zástupci obou společností se v ní podle webu Robotics and Automation News mimo jiné zavazují realizovat společný výzkum a vývoj automatizované produkce kuřat za využití kolaborativních robotů. Zároveň se budou podílet na vývoji výkonnějších procesů přípravy jídla i kuchyňského vybavení.

Hyundai Robotics budou mít na starosti především zvýšení efektivity procesů přípravy jídla a standardizaci operačních procedur. KFC zase přispěje svými odbornými expertízami, pokud jde o postupy sériové přípravy a prodeje nebo o vývoj kuchyňského vybavení.

V oblasti automatizace plánují Hyunadai Robotis využití vizuálních senzorů k shromažďování dat pro analýzu procesu třídění kuřecích produktů. V další fázi se počítá s nahrazením kolaborativních robotů v kuchyni mobilními roboty, protože disponují větší variabilitou pohybu i funkcí.

Kolaborativní roboty najdou zase uplatnění při zpracování kuřecích produktů, kde se vykonávají repetitivní úkony. Očekává se od nich zvýšení stability a efektivity práce i snížení rizika nebezpečí úrazu. S roboty v kuchyni se zase zrychlí a zpřesní příprava jídla v bistrech k vyšší spokojenosti zákazníků

Podle společnosti Research and Markets, která se věnuje výzkumu globálního obchodu, se dá očekávat, že trh s food technologiemi poroste ročně průměrně o 5,8 %. Roku 2022 by měl pak dosáhnout už celkového objemu přes 5 bilionů korun.



Další články k tématu: Aktuality