Hyundai koupil firmu Boston Dynamics, výrobce legendárního robotického psa Spota

S ustavením divize Hyundai Robotics před několika lety dal jihokorejský výrobce jasně najevo, kam se mají v budoucnu ubírat jeho zájmy. Nyní si k tomu ještě pořídil know-how jednoho z nejslavnějších vývojářů humanoidních a „zvířecích“ robotů.

A plácl se přitom řádně přes kapsu. Věrohodné zdroje uvádějí částku přes 1 miliardu dolarů, tedy kolem 22 miliard korun, kterou musel „vysázet na stůl“. V jihokorejském tisku se objevila i spekulace o výši až 1 bilion jihokorejských wonů. Zkuste si to sami přepočítat na koruny…

Hyundai už dříve odhalil plány, ve kterých se počítá s tím, že až 20 % jeho budoucích produktů bude spojeno s robotikou. S tím souvisí také výrazné investice do startupů zaměřených na vývoj autonomních vozidel, jako jsou 42dot nebo Aptive.

Boston Dynamics se postupem času z experimetnálně-vývojářského projektu vyvinuli ve firmu produkující multifunkční pohyblivé roboty, jako je právě Spot. Robotického psa si nyní můžete pořídit za cca 1,5 milionu korun. Uplatnění nachází zatím hlavně ve výzkumu nebo u záchranných a jiných složek.

Zásadní změna v marketizaci robotů značky Boston Dynamics nastala po převzetí firmy společností SoftBank v roce 2017. Do té doby šlo spíš o výzkumný „wonderland“ vydržovaný Googlem, jak to v novinářské zkratce vyjádřili v článku na webu The Drive.

V SoftBank byli k odprodeji perspektivního podniku víceméně donuceni ekonomickými okolnostmi. Investice do společností jako WeWork nebo Uber se totiž ukázaly jako ztrátové a manažeři firmy museli najít způsob, jak finanční únik zalepit.



Další články k tématu: Aktuality