Oblečte si svého avatara! Umělá inteligence má pomoct s nákupem oblečení přes internet

Vysoké procento vráceného zboží nutí prodejce módy a oblečení hledat způsoby, jak zefektivnit prodej přes internet. Virtuální realita a umělá inteligence by měly zajistit, že zákazník najde padnoucí kousek hned na první pokus.

Zpravodajský server Aktuálně.cz nedávno přinesl informaci, že německý e-shop s módou Zalando chce nabídnout zákazníkům možnost odzkoušet si přímo ve virtuální realitě zvolené oblečení. Efektivitu celého procesu by měla zajišťovat právě umělá inteligence.

Zdroj: Pexels

Zákazník ve svém profilu vyplní své přesné míry, které mu pomohou přiřadit avatara nejvíce odpovídajícího stavbě jeho těla. Při zkoušení virtuálního obrazu oblečení pak tepelné mapy zobrazí, jak mu daný kousek sedí. „Červené barvy upozorní, kde by položka mohla být příliš těsná, zatímco modré zbarvení ukáže, kde by mohla být příliš volná,“ popisuje plánované fungování umělé inteligence firma.

Myšlenka mít při nákupu k dispozici 3D avatara, který je schopen vyzkoušet si a předvést vybrané kousky ve 3D, je něco, na čem v tuto chvíli pracujeme. V současné době ale není k dispozici zákazníkům na žádném trhu, prohlásil pro Aktuálně.cz vedoucí marketingu Zalanda pro Česko Dawid Pożoga.

Technologie 3D skenování oblečení a pořizování skenů zákazníků tedy prochází zatím v Zalandu stadiem výzkumu. Jednou z klíčových otázek do budoucna přitom zůstává, do jaké míry budou zákazníci ochotní si podobné technologie osvojit.

Zdroj: Pexels

Oblečení nakupuje přes internet už 77 % Čechů. „Přestože e-commerce neustále roste, více než 20 % lidí se stále zdráhá nakupovat módu on-line – daný kousek totiž nemusí vždy sedět, i přes uvedení velikostních tabulek,“ pojmenovávají zástupci Zalanda hlavní důvod, proč uvažují o zapojení umělé inteligence do systému prodeje.



Další články k tématu: Uncategorized