Zdroj: Baidu

Pekingské robotaxíky už vozí první zákazníky

Společnost Baidu o víkendu spustila plně automatizovanou službu robotaxi. Půjde o první placenou autonomní přepravu v Číně, uživatelé si díky ní mohou zavolat taxi bez řidiče za volantem.

Služba Apollo Go minulý týden zahájila provoz v pekingském parku Shougang – jednom z míst, kde se budou odehrávat zimní olympijské hry v Pekingu v roce 2022. Prvním impulsem k vývoji autonomních vozů byla právě přeprava návštěvníků her.

Pomocí aplikace Apollo Go mohou uživatelé vyhledat robotaxi nacházející se v jejich okolí. V případě, že vůz nemůžete v hustém pekingském provozu najít, aplikace vás naviguje ve virtuálním prostředí. A zároveň začne automobil troubit, aby mohl uživatel snadněji určit jeho polohu. K odemknutí autonomních vozidel jste podle stránky Autofutures.tv povinni naskenovat QR kód a zdravotní kód pro účely ověření identity a zajištění prevence pandemie.

Bezpečnost na prvním místě

Po nastoupení do vozidla a kliknutí na tlačítko „Spustit cestu“, systém zajistí, aby byly zapnuty bezpečnostní pásy a dveře zavřeny. Samotná jízda začne teprve po dokončení všech kontrol bezpečnostního protokolu cestujících. Bez řidiče u volantu je vždy k dispozici služba 5G Remote Driving Service, která umožňuje lidským operátorům vzdálený přístup k vozidlům v případě mimořádných událostí.

V říjnu loňského roku zahájilo Baidu testy autonomní jízdy pro veřejnost ve zkušebním módu v pekingských čtvrtích I-čuang, Chaj-tien a Šun-i. Jejich Apollo se spuštěním autonomní taxi služby přesouvá do nové fáze škálovatelného komerčního provozu v hlavním městě, což je výchozí bod komercializovaného fungování. Mimo jiné společnost nedávno oznámila dokončení více než 10 milionů kilometrů silničních testů pro autonomní řízení.

Dominanta trhu

Začátkem tohoto týdne označila společnost Guidehouse, globální poradenský hráč, Baidu za jednoho z nejlepších prodejců autonomního řízení na světě. Jedná se zároveň o jedinou čínskou společností uvedenou v tomto žebříčku. Firma Baidu začala s investicemi do tohoto segmentu již před osmy lety, kdy postupně vytvořila flotilu o 500 vozech pro zkoušky autonomního provozu. Rovněž se může pochlubit 2 900 patenty na inteligentní autonomní řízení.



Další články k tématu: Aktuality