První hraný seriál ze světa Hvězdných válek si připsal ještě minimálně jedno prvenství. Ve větší míře jeho tvůrci využili technologii, která v sobě spojuje prvky herního enginu a virtuální reality. A výsledek je více než ohromující.
Dnešní sci-fi filmy a seriály nezřídka vznikají z velké části před zeleným pozadím, na které se pak v postprodukci tzv. klíčují fantastická a jiná prostředí. Pro účely televizní sériové produkce, která si žádá hlavně rychlost natáčení v pravidelném sledu, jde o dost nepraktickou záležitost.
Z tohoto důvodu VFX studio vyvinulo originální produkční technologii nazvanou ILM StagCraft. Za využití revolučního herního enginu Unreal od firmy Epic Games vytvořili virtuální prostředí umožňující filmařům v reálném čase natáčet v promítnutých lokacích.
Jak píše server IndieWire, více než polovina všech scén v Mandalorianovi vznikala v prostředí StageCraftu, umístěném v Manhattan Beach studiích v Los Angeles. To má podobu 6 metrů vysoké polokruhové stěny a stropu tvořených LED videi. Konstrukce pokrývá úhel 270 stupňů s plochou 20 metrů v průměru pro odehrávající se akci.
CG prostředí promítané na LED pozadí byla dílem známe trikové a animační společnosti ILM. Právě díky technologii herního enginu bylo možné upravovat perspektivu ve vztahu s pohybem kamery, zároveň díky grafickým procesorům od firmy NVIDIA docházelo k renderování změn v reálném čase, aniž by si divák něčeho všiml.

Práce na technologie StageCraft započaly v roce 2008, kdy George Lucas poprvé přišel s vážným záměrem natočit hraný seriál ze světa Star Wars. Svůj obsáhlý digitální archiv zhodnotilo i studio ILM, které při natáčení využilo detailní záběry a fotografie z Údolí smrti nebo Chile, spolu s fotografickými deskami pořízenými při vzniku filmových Hvězdných válek.
„Hledali jsem exotické lokace, které jsme pak důkladně nafotili a následně znovu vytvořili celé v počítači právě na základě na místě pořízených obrazů,“ popisuje, jak probíhaly práce v případě, že se nevyužívaly archivní materiály, Richard Bluff, který měl na starosti vizuální efekty. „A potom jsme to celé přenesly na LED stěnu a natáčeli úspěšně s herci, jako kdyby na tom místě doopravdy byli.“