Zdroj: Pickle Robot

Robot zvládne vyložit z vozu 1600 krabic za hodinu. Bez pomoci člověka se ale neobejde

Budoucnost bude určitě patřit plně autonomním univerzálním robotům. Než k tomu ale dojde, užitečnější jsou zatím jednostranně zaměřené stroje pracující v součinnosti s člověkem, jsou přesvědčení v Pickle Robot.

V ideálních podmínkách zvládne podle informací uvedených na webu IEEE Spectrum robot pojmenovaný Dill za hodinu vyložit až 1 800 balíku při váze do 25 kilogramů. V těchto parametrech dalece překonává možnosti nejen lidských pracovníků, ale třeba i nedávno uvedeného robotického kolegy Stretche od Boston Dynamics.

„Svaly“ Dillovi dodává robotické rameno Kuka a jeho „očima“ jsou dvě RGB-D kamery Intel 515, pracující s lidarovou technologií. Celý systém je umístěný na kolečkové platformě. Stačí ho tedy jen přistavit k vykládanému vozu a začne se sám postupně probírat zbožím odpředu dozadu.

Jak je ale patrné z uveřejněného videa, s některými krabicemi má robot potíže a jeho výkon se tím zpomaluje. Práce na zdokonalení uchopovacího zařízení i proto stále pokračují. Navíc toto přesně jsou situace, kdy se počítá s výpomocí člověka.

K zajištění potřebné rychlosti Dill vyžaduje, aby člověk dohlížel na jeho výkon a v případě potřeby vypomohl – většinou stačí jednou za čas přistoupit a zvednout spadlý balík nebo podat předmět nepravidelného tvaru,“ dočteme se v tiskové zprávě vydané společností Pickle Robot.

Být nejlepší v jedné věci

Jeden pracovník takto zvládne obsluhovat až pět robotů najednou. Podle kvalifikovaných odhadů firmy je zásah člověka potřeba přibližně každých 5 minut. A i v případě vykládky zboží, které si žádá větší koncentraci ze strany robota i zaměstnance (netypické tvary apod.), neklesá rychlost práce pod 1000 krabic za hodinu.

Za svou vysokou efektivitu „platí“ Dill značnou jednostranností. Na rozdíl od již zmiňovaného Stretche je totiž využitelný k jedinému úkonu ze všech možných prací ve skladu, a tou je právě vykládka zboží z nákladních vozů.

Filozofií firmy Pickle Robot je zaměřit se na co nejlepší výkonnost stroje. A to i za cenu rezignace na úplnou autonomnost funkce. Zákazníka totiž často ani tak nezajímá, kolik užitečných úkonů s určitou mírou chyby robot zvládá, ale právě to, jak dokáže co nejlépe a nejekonomičtěji zhodnotit svůj potenciál.



Další články k tématu: Aktuality