Roboti nekýchají. Hotely jim i proto stále častěji svěřují pokojovou službu

Zájem o roboty určené pro pomocné práce v hotelích roste, jak vyplývá z prodejních výsledků americké společnosti Savioke.

Může za to samozřejmě koronavirus, i když už před nástupem pandemie pozorovaly podle webu Robotics and Automation News společnosti zaměřené na automatizovaný servis větší poptávku po svých produktech. Důvod je nasnadě: některé úkony jsou i při provozu ubytovacích služeb vysoce automatizované, a jdou tedy svěřit stroji.

V době, kdy každý cizí člověk navíc může být potenciálním přenašečem viru, k tomu přibývá další benefit. „Hosté nyní už vnímají jako výhodu, pokud do jejich pokoje nevstupuje žádný jiný člověk,“ vysvětluje David Wang, obchodní a marketingový ředitel v hotelu Crowne Plaza v San José.

Jak my říkáme, roboti nekýchají,“ doplňuje Wanga s notnou dávkou ironie Bill Booth, vedoucí marketingu ve firmě Savioke. Zájem o jejich výrobky během posledních šesti měsíců vzrostl až čtyřnásobně.

Savioke nyní pronajímá stovku robotů více než 80 hotelům, některé z nich se nacházejí přímo v oblasti Bay Area. Tuto službu už poptávají ale i hotely v Los Angeles nebo Las Vegas. A nejen hotely, objednávky se hrnou i od provozovatelů nemocnic, úředních či obytných budov.

V Crowne Plaza si pořídili prvního robota v roce 2015. Zhruba 90 centimetrů vysoký stroj „vyzdobený“ nálepkou motýlku má na hlavě dotykový displej a po většinu času popojíždí jako robotický vysavač.

Mezi jeho povinnosti patří zdravit nové hosty (prostřednictvím pípání a vydávání dalších zvuků) nebo výpomoc při cestě výtahem. Po schodech tento robot totiž ještě chodit neumí, a proto se jim i důsledně vyhýbá.



Další články k tématu: Aktuality