ROZHOVOR: Boom digitalizace realitního trhu

Realitní trh v digitalizaci zaspal dobu, ale rok 2020 přinesl spousty změn. Developeři si v době pandemie začali uvědomovat, že digitalizovat potřebují. Jak vypadá real-estate segment budoucnosti? A jaké jsou výhledy s nemovitostmi do budoucna? Odpovídal Roman Ptáček, obchodní ředitel firmy RealPad. 

O trhu s nemovitostmi se ví, že řada jeho procesů je zastaralá. Za poslední 3 roky ale zažívá velký boom. Stejně jako mnoha jiných odvětví i u real-estate byznysu pendemie zdatně posunula rychlost vývoje a digitalizace celého odvětví.

Rok 2020 byl pro řadu společností devastující, ti, kteří se s prvními vlnami pandemie vypořádali, často věnovali čas získaný pozastaveným či omezeným provozem k řadě různých inovací. Digitalizace se tak stala heslem tohoto roku a i odvětví, která dlouho vylepšení potřebovala, jim šla naproti.

Co je RealPad a pro koho je určený?

Software specializovaný výhradně pro realitní developery. Je nastaven tak, aby byl schopen sjednotit a urychlit všechny možné úkony spojené s tímto byznysem. Cílem bylo osekat řadu administrativních kroků, které jsou k drtivé většině uzavírání smluv potřeba a zpříjemnit tak celý proces pro obě strany. Jedná se například o automatizovanou správu prodeje, bezpečnou ochranu dat či specializovaný zákaznický servis.

„Jedná se o jednotlivé specifické agendy, kterých je celá řada – sbíraní poptávek, zájem zákazníků, rezervační smlouva, budoucí kupní smlouva, klientské změny, podpisy, technické přejímky. Každý ten krok řeší na straně developera jiný tým a celý proces je velmi komplexní. Zatím nebyl způsob, jak dostat tyto kroky pod „jednu střechu“,“ doplňuje Roman Ptáček, obchodní ředitel společnosti Realpad.

Alfa i omega je bezpečnost

Realpad, stejně jako ostatní technologické společnosti, klade velký důraz na bezpečnost. Pracuje s citlivými a cennými daty, například ceníky developerských společností. Bez řádně zabezpečeného systému by takový trh platformy vůbec nemohl vzniknout.

„Máme zabezpečení na úrovni bankovních společností – několika úrovňové zálohování je jedním z příkladů,“ komentuje Ptáček.

Zákaznický servis je potřeba

Český trh se v tomto ohledu v posledních letech vyvíjí, lidé nakupují na internetových obchodech jako Alza či Amazon, kde je uživatelský zážitek kupujícího dotažený téměř k dokonalosti. Tyto ambice se přenáší i do ostatních segmentů a zákazník na ně klade důraz.

„Tlak na developery je v tomto úplně stejný. Zákazník za ním jde s myšlenkou, že chce utratit všechny své životní úspory a chce, aby ten zážitek měl taky. Je to pochopitelné,“ ukončuje Roman Ptáček ze společnosti RealPad.



Další články k tématu: Rozhovory