Spojení Hyundai a Boston Dynamics urychlí cestu k chytré mobilitě, předpokládají analytici

S akvizicí 80% podílu v americké robotické firmě dává Hyundai jasně najevo, že v další digitalizaci dopravy vidí velký potenciál.

Už jen částka, kterou korejský průmyslový gigant za Boston Dynamics utratil, naznačuje, že to myslí vážně. Více než 23 miliard korun lze brát jako jasný signál, že svůj budoucí vývoj chtějí spojit s touto technologií.

Jde také o první automobilku vůbec, která se odhodlala až k tak masivní investici přímo do robotického know-how. Zatím se velké firmy orientovaly spíše na start-upy vyvíjející technologie samoříditelných aut. Apple si pořídil Drive.ai, Amazon zase Zoox a Daimer pro změnu Torc Robotics.

Na rozdíl do nich Hyundai s akvizicí Boston Dynamics je vůbec první firmou, kdo přichází v automotive průmyslu se strategií založenou na ekosystému chytré mobility, jejímž cílem je učinit dopravu rychlejší, levnější a udržitelnější,“ hodnotí kroky korejské automobilky Venkata Naveen, analytik ve společnosti GlobalData.

Roli podle Naveena hraje i to, že Boston Dynamics jsou součástí Silicon Vally. Hyundai se tak nabízí jedinečná možnost spolupracovat s některými z robotických start-upů. Nemluvě o líhni kreativních talentů, které americké centrum inovací přitahuje.

S rozhodnutím Hyundai pořídit si Boston Dynamic se ještě vyostřuje soutěž mezi výrobci automobilů, kteří ve snaze nezůstat pozadu kupují start-upy zaměřené na technologii autonomního řízení,“ popisuje dynamiku vztahů uvnitř průmyslu Naveen.

A kde konkrétně by korejská automobilka mohla svou velkou investici zúročit? Podle Naveena jsou to oblasti jako vývoj robotaxi, technologie osobní letecké dopravy nebo last-mile doručování, v nichž se pro spojení Hyundai a Boston Dynamic otevírají nové, potenciálně výnosné perspektivy.



Další články k tématu: Aktuality