Zdroj: Cruzcampo

Umělá inteligence oživila zesnulou zpěvačku. Aby účinkovala v reklamě na pivo

Španělský pivovar Cruzcampo zas jednou probudil temperament v obyvatelích pyrenejské země. Ne každý totiž snáší dobře, když „ožívají mrtví“, a navíc ještě zpívají.

Slavná španělská zpěvačka Lola Flores zemřela už v roce 1995. To ovšem podle informací uvedených na webu TNW neviděli zástupci pivovaru z města Sevilla jako takovou překážku, aby nemohla aspoň ještě jednou vystoupit – v jejich reklamní kampani.

Víte, proč mi rozuměli lidé všude na světě?“ ptá se Lola Flores v reklamním spotu. „Díky mému akcentu. A tím nemyslím, jen způsob, jak mluvím…“ Vyslovuje tím hlavní poselství kampaně, kterým má být oslava různorodosti španělských akcentů.

K vytvoření repliky Floresina hlasu, tváře a celkového vzezření byly použity hodiny audiovizuálního materiálu a více než 5000 fotografií. Uměla inteligence pak z toho všeho složila výsledný obraz a postprodukčně ho upravila.

Na projektu se podílely Loliny dcery Lolita a Rosario a kladně se k výsledku vyjádřila řada lidí, kteří španělskou zpěvačku znali. Některé jiné ale představa, že se jí vkládají slova do úst bez přímého souhlasu zpěvačky, spíše děsí. Navíc pokud jde o součást reklamní kampaně na alkoholický nápoj.

Všichni se ale nakonec shodují na tom, že deepfake video s Flores je až neuvěřitelně realistickým „oživením“ populární zpěvačky.



Další články k tématu: Aktuality