V Japonsku doručují výrobky značky Nike ještě v den objednávky. Díky robotům!

Chytří roboti dopraví výrobek z regálu přímo k zaměstnanci skladu, který už odbaví jeho přepravu přímo k zákazníkovi. Výsledkem je nižší cena, vyšší efektivita při nakládání výrobku a usnadňuje se tak i práce zaměstnancům v logistice.

Firma Geek+ patří k předním světovým poskytovatelům chytrých logistických řešení. A právě pro japonskou pobočku výrobce sportovního zboží Nike přišla s řešením, jak pomocí automatizace zefektivnit provoz jejich nového distribučního centra v Čibě, japonském městě vzdáleném 40 kilometrů od Tokia.

Jak uvádí web Robotics Tomorrow, páteří celého systému je více než 200 robotů značky Geek+ ze série P určené k dopravování zboží přímo k lidem. V tomto případě ne ještě ke koncovému zákazníkovi, ale pracovníkovi skladu u výstupu. I tak se podle informací firmy výrazně celá procedura urychluje a zlevňuje.

Foto: Geek+

S tím, jak se nákupy na internetu stávají stále častější a běžnější záležitostí, logistický průmysl se začíná potýkat s fatálním nedostatkem pracovní síly, což se samozřejmě projevuje i po ekonomické stránce.

Práci ve skladu přesto stále ještě obstarává převážně lidská síla, přechod k větší míře automatizace se ale zdá být jen logickým krokem, v oblasti maloobchodu určitě. Právě proto jsou důležité iniciativy, které vyvíjejí velké značky jako Nike. Chytří roboti můžou ve skladech zajistit pracovní prostředí vyznačující se větší mírou efektivnosti, flexibility, bezpečí, ale hlavně nižší cenou za provoz.

Abyste si udělali alespoň přibližnou představu, jak celý systém funguje, podívejte se na dojemnou reklamu, ve které uvidíte roboty značky Geek+ v akci, ale hlavně ilustraci, jak od objednání na mobilním telefonu v průběhu jednoho dne stíhá firma Nike doručit zásilku spokojeným a šťastným zákazníkům.



Další články k tématu: Uncategorized