Ve Švédsku mají šestiměsíční influencerku. Má profil na Instagramu a je kompletně virtuální

Děti v reklamě, to je ožehavé téma. Ale dosud platilo pravidlo, že dítko musí být schopné aspoň mluvit, aby vyjádřilo emoce, případně touhu nějaký výrobek vlastnit. Švédská firma se rozhodla i tuto bariéru zbořit.

Seznamte se s Elis, zřejmě nejmladší influencerkou na světě. Má šest měsíců, je zvídavá, usměvavá, zajímá se o jídlo, hračky a dobrodružství, ale hlavně je celá celičká umělé vytvořená.

Zdroj: Ica

Elis vdechl život řetězec supermarketů Ica. Během pár dní od chvíle, kdy si „první virtuální dětský influencer“ zřídil účet na Instagramu, nasbíral už přes 2 000 followerů. Švédská společnost chce jejím prostřednictvím upozornit na rozšíření nabídky jídla pro děti.

Narození dítěte s sebou nese pro mnohé radost, strach, ale i zmatek,“ prohlásila zástupkyně firmy Ica Paula Frösell. „S přispěním Elis vám chceme pomoct se s tím zmatkem vypořádat a zároveň i vytváříme zábavné, informativní a doufejme také prospěšné místo, kde lidé najdou odpovědi na otázky týkající se diety, zdraví a všednodenních věcí.“

Lidé na sociálních sítích reagují na Elis rozdílně, některým přijde roztomilá, jiní upozorňují na poněkud „hororový“ vzhled umělé infuencerky. „Tísnivé údolí (uncanny valley) už je blízko,“ připsal Alex Black v komentáři k obrázku na facebookové stránce novin The Local. Internetoví kutilové navíc už stihli zbastlit variaci na proslulý horor Dětská hra, kde místo roztomilé influenerky zaujala vraždící panenka Chucky.

Zprávu přinesl web The Local.



Další články k tématu: Uncategorized