Za deset let si vytvoříme digitalizovanou firmu na jeden klik

Pokud už se česká firma rozhodne do automatizace a digitalizace investovat a pochopí její přidanou hodnotu, chce mít najednou všechno, říká Tomáš Řehoř, manažer vývoje Pipedrive.

Co si může laik představit pod platformou, jako je AppStack?

Jedná se o ucelené tržiště nástrojů pro firmy, kdy Samsung sám spravuje výběr aplikací, které se v tržišti objeví. Staví se tak do role recenzenta a byznysového poradce, čímž usnadňuje orientaci jednotlivým firmám.

Zároveň Samsung vyjednal pro své zákazníky zajímavé slevy za jednotlivé služby. Firmy, které je začnou využívat, tak mohou v konečném součtu výrazně ušetřit. Například za Pipedrive zaplatí za každého uživatele o 10 procent méně.

Lze říci, že jde vlastně o zjednodušení přístupu firem k možnostem digitalizace?

Rozhodně ano. Takto ucelená nabídka jim může výrazně usnadnit hledání. Pravděpodobně výběrem kteréhokoli z uvedených nástrojů získají kvalitní službu odpovídající jejich potřebám.

Komu především je určena?

Platforma je určena firmám, které s digitalizací začínají nebo mají co dohánět. Stejně tak novým firmám, které chtějí využívat nejmodernější dostupné nástroje hned od začátku a stavět na nich svůj růst.

Win-win situace

Proč jste se rozhodli vy na tuto platformu vstoupit?

V současné době Pipedrive využívá přes 90 tisíc firem po celém světě a ty se v rámci užití našeho řešení shodují, že je snadno nastavitelné a lze jej používat i bez potřeby širších předchozích znalostí. AppStack je tak logickou volbou, jak začínajícím firmám start usnadnit a poskytnout jim rychle a bezbolestně pokročilý CRM nástroj.

Jaké zde vnímáte benefity pro vás či vaše zákazníky?

Je to win-win pro obě strany. Většinu dnešních SaaS firem s narůstající konkurencí trápí zvětšující se náklady na marketing, takzvaný CAC (Customer Acquisition Cost). Být součástí AppStacku pro Pipedrive znamená nižší CAC. Naši zákazníci zase dostanou skvělý nástroj za nižší cenu. Samsung garantuje jednoduchý management nákupu všech nástrojů přes jeden účet a jednu platformu, což v případě potřeby více nástrojů administraci výrazně usnadňuje.

Zdroj: Pipedrive

Jaký je o tento typ B2B platformy zájem mezi českými firmami?

V tuto chvíli je brzy hodnotit, výhody jsou platné pro všechny. Vzhledem k tomu, že v současné době je web AppStacku pouze v angličtině a prodejní podpora pouze pro americké firmy, očekávám, že v prvních měsících se toho chytnou především mladší firmy, které se nebojí experimentů a nedělá jim problém rozhraní v angličtině.

S čím konkrétně jim mohou pomoci?

V lepší orientaci ve světě inovací, kdy na každou oblast života firmy existují desítky soupeřících nástrojů. Efektivně hodnotit všechny a najít ten správný může trvat měsíce. Pokud firmy uvidí, že Samsung za ně udělal práci dobře, může jim to výrazně pomoci.

Mluví se o tom, že takovéto platformy mohou pomoci s digitalizací byznysu. Znamená to, že zrovna u nás v ČR jsme z tohoto pohledu pozadu oproti světu?

Především si myslím, že takovéto platformy jsou už další vlnou digitalizace. Je to vlna, kterou charakterizuje konsolidace a zjednodušení nabídek, včetně slev pro jednotlivé služby.

Řekl bych tedy, že kdo digitalizovat chtěl, mohl to udělat dávno. Všechny nástroje v AppStacku jsou na trhu již nějakou dobu.

Chtějí vůbec české firmy digitalizovat?

Velmi záleží na segmentu, jaká je v něm konkurence a úroveň poptávky. Ve stylu „nehasím, co mě nepálí“ může být spousta firem spokojených se statem quo, pokud prosperují. Typicky to mohou být firmy napojené na stavebnictví a určité druhy služeb, které jsou offline ze své podstaty.

Například když potřebuji opravit tekoucí záchod, zatnu zuby a začnu firmy, které se tím zabývají, obvolávat. Pak ještě musím dohodnout termín návštěvy, protože skoro žádná z nich neumožňuje online komunikaci či rezervaci termínu, natož abych získal odhad, kolik mě to bude stát.

Oproti tomu pokud budu vybírat víkendové ubytování na horách, už mě ani nenapadne volat někam, kde nemají rezervační systém. Zde digitalizace pokročila významněji a majitelé, kteří se spoléhají na telefonickou či e-mailovou komunikaci, mohou často konkurovat jen cenou.

V ČR je obrovský zájem

Hodně se mluví o rostoucím vlivu marketplace, odkud se stahují nejrůznější aplikace. Je to trend?

Je to trend již několik let. Začalo to s mobilními aplikacemi, pokračovalo desktopovými aplikacemi na MacOS, Windows i Linuxu (Linux s tím přišel první, abychom byli úplně fér) a nyní sledujeme tržiště služeb. Je to logické pokračování snahy o zjednodušení adopce nových nástrojů a tento trend se bude rozhodně dále rozrůstat.

Zdroj: Pipedrive

Proto jste se rozhodli pro vybudování vlastní marketplace? Co si od toho slibujete?

Pipedrive je nástroj pro obchodníky, který jim umožňuje prodávat efektivněji a lépe. V každé firmě je však mnohem více rolí, než jsou jen obchodníci, a ti používají jiné nástroje. Tyto nástroje si musí umět s Pipedrivem povídat, tedy musí mezi nimi probíhat výměna dat. Například aby účetní nemusela ručně přepisovat údaje do fakturačního nástroje. Na opačném konci spektra firemních procesů chce zase marketingový ředitel vědět, jak úspěšné jsou jednotlivé marketingové kampaně, což by bez propojení marketingových nástrojů s CRM nešlo. Marketplace všechny tyto integrace usnadňuje. Cílem je možnost integrace mezi různými nástroji jen na pár kliků. Výsledkem je pokročilejší automatizace uvnitř firem.

Jaký je o to zájem v České republice? A u jakého typu firem?

V České republice je zájem o integrace v rámci marketplace obrovský. Není náhodou, že český Integromat je jeden z nejúspěšnějších a nejrychleji rostoucích nástrojů v tomto segmentu. Pokud se česká firma rozhodne do automatizace a digitalizace investovat a pochopí její přidanou hodnotu, chce mít najednou všechno. Registrujeme tak mnoho požadavků na nové typy integrací, nebo na druhé straně i zájem ze strany partnerů, kteří by do marketplace integrovat chtěli.

Jak to tedy podle vás bude z tohoto pohledu vypadat za 10 let? Byznys pojede především přes mobil a jednotlivé „appky“?

Za deset let si vytvořím digitalizovanou firmu na jeden klik. Vyberu si ze šablon, který typ podnikání provozuji, a dostanu ucelenou sadu nástrojů, které pokryjou všechny mé potřeby, včetně webové prezentace, profilů na sociálních sítích a napojení na legislativu v té dané zemi.

Budou existovat agentury, které mi z těchto šablon vytvoří unikátní vizuální a komunikační styl vlastní firmy, a já se tak budu moct soustředit na to, v čem jsem dobrý. Možná jen s tou legislativou to nebude tak žhavé, digitalizace státní správy probíhá obecně nejpomaleji ze všech odvětví a 10 let uplyne jako nic.



Další články k tématu: Rozhovory