Zalando se chce postavit „největší výzvě modního průmyslu“. Pořídilo si technologii na 3D skenování těla

Curyšský startup Fision vyvinul mobilní technologii umožňující co nejpřesněji určit rozměry lidského těla. Díky ní by mohla znatelně odpadnout návratnost kusů oblečení kupovaných přes internet, uvědomili si zástupci německého módního domu.

Nejenže tak zákazníci podle webu RetailDetail získají nástroj, s jehož pomocí lépe najdou tu správnou velikost, ale v takzvané virtuální budce si vytipované triko či kalhoty budou moct rovnou i hned „vyzkoušet“. Konfekční oblečení totiž vzniká často ve standardizovaných rozměrech, do kterých se někteří z nás nemusí úplně vlézt.

3D modely jak lidského těla, tak i kusů oblečení jsou generovány v aplikaci za využití postupů počítačového vidění, umělé inteligence a datové analýzy. Zalando nyní pracuje na tom, jak technologii integrovat do své vlastní platformy. Nakupující tak budou mít k dispozici pomocníka, který změří jejich míry a následně přesněji poradí, pro kterou velikost oblečení se rozhodnout.

Produkt švýcarského startupu poslouží samozřejmě dobře nejen zákazníkům Zalanda. Německá firma s tím, jak častěji se budou lidé s pomocí aplikace „přeměřovat“, získá unikátní kolekci dat o mírách průměrných kupujících. Ostatně s takovými údaji pracují v omezené míře už teď, kdy jako základ slouží informace o navraceném zboží.

S převzetím Fisionu ohlásil německý internetový velkoobchod s oblečením zájem o zřízení technologického hubu přímo v Curychu. Do budoucna se tu počítá až se 150 zaměstnanci celkem. „Stále se poohlížíme po nových týmech a technologiích,“ vysvětluje Jim Freeman, technický ředitel v Zalandu. „Máme totiž v úmyslu v investicích do posílení technologických možností Zalanda dále pokračovat.“



Další články k tématu: Aktuality